سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب نوعی سرکه است که با آب سیب ترکیب شده است. در سالاد و نگهداری موادغذایی کاربرد ویژه ای داردهمچنین از آن به عنوان یک‌ نگهدارنده در صنایع غذایی استفاده می شود. این سرکه دارای خواص بسیاری است. علاوه بر اینکه تسیکن کننده ی بیماری ها و بهداشت پوست و مو است یک ضد عفونی قوی نیز می باشد.

خواص سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل خواصی که به خود اختصاص داده است در طب سنتی کاربرد های فراوانی دارد برای مثال: درمان کننده ی اگزما است، نرم‌کننده ی پوست می باشد، سبب دوری حیوانات مانند سگ و گربه می شود، از بین برنده ی انگل است، به کاهش وزن کمک میکند، برای پیشگیری از ارتروز مناسب است وPHبدن را متعادل میکند.

مضرات سرکه سیب

گاهی سرکه سیب میتواند مضراتی را نیز به همراه داشته باشدبه همین دلیل است که در مصرف باید احتیاط کرد و این مضرات عبارتنداز : کاهش پتاسیم بدن، سوزش پوست، فرسایش مینای دندان، سوزش گلو، و دیر تصفیه شدن معده است.

خواص شگفت انگیز سرکه سیب

اگر در مصرف برخی غذاها دچار سوءهاضمه می شوید بهتراست که قبل از آن مقداری سرکه سیب بنوشیده همچنین میتواند با روش سنتی که شرح خواهیم داد استفاده کنید سرکه سیب را به همراه یک قاشق عسل و آب مخلوط کنید و حدود ۲۰دقیقه قبل از غذا میل کنید. همچنین اگر میخواهید به تناسب اندام دلخواه خود برسید هر روز یک قاشق سرکه سیب را در آب ریخته و میل کنید. اگر دچار فشار خون هستید مصرف آن را فراموش نکنید زیرا موجب تنظیم فشار خون می شود.

خواص مصرف ناشتای سرکه سیب

اگر‌میتوانید هر روز صبح ناشتا سرکه سیب میل به همراه آب میل کنید زیرا موجب تقویت سیستم ایمنی، سم زدایی، تقویت انرژی، کاهش دهنده ی قند خون، بهبود هضم غذا میشود. البته فراموش نشود که سرکه سیب به دلیل اسیدی بودن اش حتما باید با آب میل شود زیرا میتواند به دیواره معده اسیب رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *