چگونه قندخون را درمان کنیم؟

در این مقاله به مهمترین گیاهان دارویی که برای کاهش قند خون و دیابت موثر هستند خواهیم پرداخت. این‌گیاهان از فواید بسیاری نیز برخودار هستند. در طب سنتی ایران نیز از این گیاهانی که خواهیم گفت برای درمان دیابت و قند خون استفاده های بسیاری می شود.

سیر و پیاز

سیر یکی از گیاهانی است که قدمت هزار ساله دارد. و در طب سنتی نیز کاربرد های فوق العاده دارد. همچنین‌پیاز نیز از دیگر گیاهان بسیار قدیمی است که طعم دهنده ی انواع مواد غذایی می باشد. پیاز و سیر به دلیل وجود آلیل پروپیل، دی سلوفیدی و اکسید آلیل سولفید سبب کاهش قند خون و درمان دیابت می شوند.

شنبلیله

شنبلیله گیاه بومی کشور ایران است. که در اکثر نواحی کشت می شود و یک نوع سبزی خوراکی به شمار می رود. ۱۵تا۵۰گرم پودر شنبلیله را در آب خیس کنید و سپس صبح ناشتا آن را میل کنید. این ترکیب به درمان قند خون کمک میکند‌ و چربی های خون را نیز کاهش می دهد‌.

گیاه خارمریم

خارمریم اکثرا در مناطق مدیترانه ای کشت میشود. اما امروزه با پیشرف های به وجود آماده این گیاه در سراسر دنیا وجود دارد‌. این گیاه موجب تحریک سلول های انسولین می شود که این فرایند قندخون را کاهش می دهد این گیاه را روزانه ۳ بار مصرف نمایید.

چای سبز

در چای سبز ماده ای به نام کاتچین وجود دارد‌. که خواص آنتی اکسیدانی بسیاری دارد. به همین علت موجب درمان قندخون می شود. روزانه حداقل یک یا دو مرتبه چای سبز میل کنید.

میوه ی خیار چنبر

این میوه شباهت بسیاری به کدوی زگیل دارد دارد و اکثر در نواحی گرمسیر یافت می شود برای مثال افریقا شرقی و اسیا همچنین در آمریکای جنوبی کاربرد دارویی نیز دارد. این‌گیاه میوه ی بسیار تلخی است. که ماده ی تلخ آن مانند انسولین عمل میکند و مصرف روزانه آن به کاهش قندخون کمک میکند.

عوارض گیاهان

اما همه ی این موارد با حداقل تشخیص و نظر دکتر مصرف شود. زیرا این گیاهان باعث کاهش قندخون می شود و ممکن است با داروهای دیگر تداخل پیداکند‌. عوارض مصرف این گیاهان ناشناخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *