گلپر چیست؟

گلپر یک گیاه زینتی است و ارتفاع این گیاه حدو ۱۵۰ متر می باشد. گل های سفید رنگ گلپر حدود ۳۰ سانتی متر پهنا دارند. معمولا گل های گلپر در ماه های دی تا شهریور می رویند. منبع این گیاه در خاورمیانه و جنوب کشور قفقاز می باشد. برگ های گیاه گلپر خاصیت شیمیایی دارند که ممکن است سبب آسیب رسانی به پوست می شوند. اما گلپر خواص و فوایدی دارد که این فواید میتوانند بسیار شگفت انگیز باشند.

فواید درمانی گلپر چیست؟

گلپر خاصیت ضد التهابی مفیدی دارد که سبب درمان بیماری های نقرس و درد مفاصل می شود. گلپر یک درمان کننده ی مفید برای تشنج است. بیماری هایی قارچی که اکثر در افرادی با سیستم ایمنی ضعیف بروز میکند گلپر یک درمان کننده ی قوی برای آنها می باشد. همچنین گلپر خاصیت ضدعفونی دارد که سبب تسکین انواع زخم ها می شود به همین علت میتوانید عصاره ی گلپر را روی زخم خود بمالید تا از گسترش آن جلوگیری کند.

نکاتی که در مصرف گلپر باید رعایت شود؟

برگ های گلپر سمی هستند به همین دلیل بعداز تماس با آن فورا باید دست های خود را با آب صابون بشویید. از این ادویه برای پختن لوبیا نیز میتوان استفاده کرد. گلپر یک طعم دهنده ی فوق العاده نیز به شمار می رود. همچنین از گلپر نیز می توان به عنوان یک گیاه زینتی یاد کرد اما این گیاه در حالت تهاجمی نیز می باشد.
گیاه گلپر حاوی مقداری مس است و ترکیبات شیمیایی بسیاری در آن وجود دارد. اسانس هایی که در آن وجود دارد برای معطر کردن غذا استفاده می شود که مهمترین روغن موجود در گلپر آنتول است.

تقویت حافظه با گلپر

اگر دچار حافظه ضعیفی هستید علت آن سرد بودن مغز است که مصرف گلپر میتواند به این سردی غلبه کند و به مرور آن را از بین ببرد در طی مدت زمان مصرف آن متوجه قوی تر شدن حافظه خود خواهید شد. همچنین گلپر یک درمان کننده ی مفید برای تنبلی معده می باشد که به هضم غذا کمک میکند و بسیار اشتهاآور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *