بیماری یبوست و علائم آن چیست؟

یبوست دردی ناراحت کننده است که گاهی مواقع در هر فردی میتواند بروز کند. و همواره دشواری هایی برای آنها در پی داشته باشد. اگر در یک هفته شکم شما کمتر از سه مرتبه کارکند شما دچار یبوست هستید‌. اما میتوانید با مصرف گیاهان دارویی که معرفی خواهیم کرد به این بیماری مزمن پایان دهید. یبوستی علائمی مانند: دفع سخت مدفوع، درد شکم، حالت تهوع، نداشتن توانایی خالی کردن معده میتواند از علائم مهم یبوست در افراد باشد.

درمان یبوست به همراه آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که میتواند به درمان یبوست کمک کند و درد آن را تاحدودی کاهش دهد. آلوئه ورا سرشار از ویتامین هایC،B12،B6،B2،E،Aاست که هرکدام خواص بسیار مفیدی را برای افراد در پی دارند. آلوئه ورا به هضم غذا و خارج شدن مواد زائد میتواند کمک شایانی کند. اگر دچار یبوست شدید میتوانید یک تکه گیاه آلوئه ورا را داخل آب بیندازید و بعداز گذشت چند دقیقه آن را میل کنید

آیا کاهو سبب درمان یبوست می شود؟

کاهو حاوی ویتامین های B،K،Pو مواد معدنی مانند: ید، کلسیم، منیزیم، سلولز، نشاسته، آهن، پتاسیم است. به همین علت خواص درمانی مفیدی را به خود اختصاص داده است. کاهو سبب تقویت معده و درمان یبوست می شود اما بهتر است که کاهو را تنها مصرف نکنید حتما با روغن زیتون، آب و لیمو تازه میل کنید تا دچار عوارضی نشوید.

چگونگی درمان یبوست با ریواس

ریواس گیاهی است که در پخت و پز و مصارف آشپزخانه ای نیز از آن استفاده می شود. همچنین این گیاه به درمان یبوست نیز کمک فراوانی میکند. ریواس به دلیل خاصیت ملینی بسیاری که دارد برای درمان یبوست مفید است. اما توجه داشتید که که مصرف این گیاه کوتاه مدت باشد تا منجر به عوارض نشود.

برطرف کردن یبوست با نارون آمریکایی

نارون آمریکایی سابقه ای بلند مدت در درمان یبوست دارد زیرا سبب تحریک دستگاه گوارش و تولید مخاط می شود. این گیاه دارای موادی است که میتوانند مسیر گوارش را بپوشانند و موجب درمان یبوست شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *