ویژگی های میوه آووکادو

آووکادو میوه ای است که ارتفاع درخت آن به حدود۶متر می رسد. معمولا درختان این میوه در آمریکا و برزیل و هندوستان یافت می شود. اولین محل رویش این‌گیاه در آمریکای جنوبی بود سپس از آنجا به مناطق دیگر نیز انتقال یافت. برگ های درختان میوه آووکادو ضخیم و سبزرنگ هستند و دارای گل های کوچک نیز می باشد. این‌میوه تقریبا متشابه میوه گلابی است. آووکادو حدود ۴۰۰نوع گونه دارد که انواع مختلف آن در سراسر جهان وجود دارد. نوع دیگر آووکادو دارای پوست سیاه می باشد.

اهمیت غذایی آووکادو چیست؟

آووکادو حاوی مقادیر بسیاری آب، نشاسته، آهن، پتاسیم، چربی، پروتئین، ویتامینB، ویتامینA، ویتامین B12 است. که این مواد مغذی سبب شده اند آووکادو خواص بسیاری مفیدی را برای افراد زیادی در پی داشته باشد.

خواص میوه آووکادو چیست؟

آووکادو سبب تقویت معده می شود، برای درمان یرقان بسیارمفیداست، جوشانده ی برگ های آووکادو موجب رفع اسهال می شود، این میوه یک تقویت کننده بسیار مفید برای بدن است. آووکادو خون ساز بوده به همین علت برای افرادی که دچار کم خونی هستند مصرف آن توصیه می شود. و این میوه بی خوابی را نیز برطرف می‌نماید.

فواید روغن آووکادو

از آووکادو روغن آن نیز تهیه می شودکه دارای ویتامین هایK،H،B،A،P،C می باشد و به همین علت از اهمیت غذایی فراوانی برخوردار است.
اگر دچار رماتیسم با درد مفاصل هستید محل مورد نظر را با روغن این میوه ماساژ دهید.
برای درمان ریزش مو هرشب قبل از خواب چند قطره روغن آن را بر روی موها و کف سر مالش دهید همچنین این فرایند شوره سر را نیز از بین می برد.
روغن آووکادو سبب شادابی و نشاط پوست می شود زیرا به راحتی میتواند در پوست نفوذ کند.
از خود میوه آووکادو برای رفع چین و چروک صورت نیز میتوان استفاده کرد. آووکادو را له کرده و آن را روی پوست صورت خود قرار دهید و بعداز گذشت نیم ساعت آن را کامل بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *