خصوصیات تخم کدو تنبل

اگر کدو تنبل مصرف میکنید سعی کنید تخم های آن را دورنریزید. این تخم ها علاوه بر مزه و طعم دلچسبی که دارند خواص بسیاری مفیدی را به خود اختصاص داده اند. همچنین ّبذرهای تخم کدوتنبل خاصیت های فراوانی نیز دارند و سرشار از مس ، آهن ، منیزیم ، می باشند تخم کدو تنبل نیز برای سلامت و تقویت پوست و مو بسیار مفید است.

ویتامین های موجود در تخم کدو تنبل

تخم کدوتنبل حاوی ویتامینEاست. که به عنوان یک آنتی اکسیدان از آن یاد می شود. آنتی اکسیدان های دیگر مانند فنول، اتانول ها، روی، منگنز، نیز در آن وجوددارد که می توانند سبب درمان بسیاری از بیماری ها شوند.
وجود ویتامین Aدر تخم کدوتنبل موجب شده است که سلول ها و بافت های فرسوده بدن ترمیم شوند. ویتامینAموجود در تخم کدو برای تسکین زخم ها نیز مفید می باشد و از آن در درمان ناراحتی های پوستی و سوختگی استفاده می شود.

چگونگی مصرف تخم کدو تنبل

اگر میخواهید از تمام خواص و فواید تخم کدو تنبل بهره مند شوید بهتراست آن را بعداز شستن و تمیز کردن خام میل کنید. شما می توانید دانه های تخم کدوتنبل را بو بدهید و سپس برای طعم دار کردن آن از سیر، پودر دارچین و چیلی استفاده کنید.

عوارض تخم کدوتنبل چیست؟

اما تخم کدو تنبل نیز می تواند عوارض و مضراتی را در پی داشته باشد مانند:مسمومیت، ایجاد آلرژی، ناراحتی معده، سوء هاضمه، میگرن همچنین کدو تنبل به دلیل فیبر بسیاری که دارد موجب اسهال در افراد می شود.

اثرات مثبت تخم کدو تنبل برای بدن

تخم کدوتنبل فواید دیگری نیز دارد برای مثال : سبب درمان شوره سر می شود، از پیری زودرس جلوگیری میکند، درمان کننده ی جوش های صورت می باشد، تقویت کننده ی مو سر است، پوست را مرطوب میکند، باعث درمان کم خونی و فقر آهن می شود، بینایی را در افراد تقویت میکند، ضد انگل می باشد، به کاهش وزن کمک میکند، سیستم ایمنی را بدن را افزایش میدهد همچنین خطر ابتلا به سرطان را در افراد کاهش می دهد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *