علل های به وجود آمدن سردرد

اکثر افراد در سراسر جهان به علت های متفاوت دچار سردرد می شود برای مثال کار زیاد، فشارخون، کم خوابی، عصبانیت، استرس، خستگی، افسردگی میتوانندبرخی از علل های به وجود آمدن سردر در افراد می باشد. اما امروزه با مصرف و معرفی انواع گیاهان دارویی میتوانید به سردرد های دردناک خود پایان بدهید.

درمان سردر با دمنوش نعنا

نعنا گیاهی گرم و خشک است که بسیار معطری می باشد. و یک تسکین کننده ی مفید برای سردر به شمار میرود. شما میتوانید با استفاده از دمنوش نعنا سردرد های خود را برطرف نمایید. برای درست کردن این دمنوش مقداری برگ نعنا را داخل یک قابلمه بریزید و سپس صورت خود را به طور کامل در مجاورت با بخار قابلمه قرار دهید. چای نعنا نیز باعث درمان سردرد می شود.

میخک و تسکین سردرد

میخک دارای کلسیم و منیزیم فراوانی است که در، درمان سردر نقش موثری دارد‌. برای درمان سردرد میتوانید از میخک استفاده کنید. روش تهیه دمنوش میخک برای سردرد: مقداری میخک خورد شده را در یک لیوان‌چای بریزید و سپس میل کنید. و بعداز گذشت مدتی متوجه تغییرات شگفت انگیز آن خواهید شد.

آیا زنجبیل برای تسکین سردرد موثر است؟

زنجبیل گیاهی است که فواید بسیاری دارد. در پخت و پز نیز از این گیاه دارویی استفاده می شود. همچنین شما میتوانید برای رفع سردرد خود دمنوش زنجبیل میل کنید. طرز تهیه دمنوش زنجبیل: یک قاشق چای خوری زنجبیل را با یک فنجان آبجوش مخلوط کنید و بگذارید دم بکشد سپس بعداز گذشت پنج دقیقه میتوانید آن را میل کنید. همچنین مصرف زنجبیل نیز با چای امکان پذیر است.

چگونگی درمان سردرد با،بادام

سعی کنید که‌همیشه مقداری بادام در منزل داشته باشید زیرا بادام برای هر دردی موثر است. بادام موجب تسکین سردرد می شود. مقداری بادام تلخ را آسیاب کنید و با سرکه مخلوط سپس مخلوط بدست آمده را به بینی و دور چشم خود بمالید و ماساژ دهید. مصرف روزانه ۱۵عدد بادام یا کمتر باعث رفع سردرد می شود.

نکات مهم در حین استفاده از این گیاهان دارویی

حتما توجه داشته باشید که این‌گیاهان را به صورت تازه و طبیعی مصرف نمایید. زیرا هرچه تازه تر باشند مطمئنا خواص بسیار مفیدتری دارند.
نوشیدن مقدار فراوان آب در طول روز نیز میتواند برای تکسین سردرد موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *