مقدمه

سبزی خوردن دارای مخلفات فراوانی است که هرکدام جداگانه خواص و کاربرد هایی را به خود اختصاص داده اند. اکثر در آشپزی برای طعم غذا و پخت پز از انواع مختلف سبزی استفاده می شود. در این مقاله به خواص گیاهان نعنا، ریحان، ترب و ترخون می پردازیم.

خواص شگفت انگیز نعنا

نعنا طبیعت گرم و خشکی دارد و حاوی ویتامین هایA،B،C فراوانی است. نعنا برای مشکلات و ناراحتی های کبد و صفرا بسیار مناسب است، کاهش دهنده ی کلسترول است و باعث دفع گاز های شکم و معده می شود. این گیاه از ابتلا شدن افراد به حصبه جلوگیری میکند و میتواند سبب درمان انواع بیماری های پوستی از جمله خارش و سوزش شود.

اثرات موثر ترخون برای بدن چیست؟

ترخون طبیعت بسیار گرم و خشکی دارد. اگر جزو افرادی هستید که نمیتوانید از نمک استفاده کنید ترخون را جایگزین نمک قرار دهید. این گیاه خطر ابتلا شدن افراد را به سکته کاهش می دهد، باعث تقویت قدرت دفاعی سیستم بدن در برابر انواع بیماری ها می شود، دم کرده ی ترخون برای اعصاب و رماتیسم بسیار مفید است.

گشنیز و خاصیت های آن

گشنیز املاح معدنی بسیاری را به خود اختصاص داده است و سبب رفع حالت تهوع و عطش می شود. اگر دچار خونریزی پی در پی قسمت از بدن خود شدید مقداری تخم گشنیز را در محل قرار داده و فشار دهید. همچنین گشنیز ضد تشنج است و کرم های بدن را دفع میکند.

فواید درمانی ریحان

پشه و مگس از بوی ریحان فراری هستند. ریحان موجب دفع سموم بدن می شود، به دستگاه گوارش کمک میکند، بوی بد پیاز و سیر را از بین میبرد، آفت دهان را نابود میکند، اگردچار بی حالی و ضعف هستید روزانه از دم کرده ی گیاه ریحان استفاده کنید همچنین باعث رفع استرس نیز می شود.

خواص اعجاب انگیز ترب

اگر دچار ناراحتی معده می باشید از مصرف برگ گیاه ترب خودداری نمایید. زیرا بسیار دیر هضم است به همین علت حتما عصاره ی آن را میل کنید. ترب باعث رفع سرماخوردگی می شود و بیماری های استخوانی را درمان میکند و یک اشتهاآور بسیار موثر است. برای تقویت لثه و دندان های خود روزانه یک برگ تازه ترب را میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *