اگرچه روغن سیاه دانه دارای فواید بی‌شماری برای سلامتی و زیبایی انسان است، ولی آگاهی از عوارض جانبی مصرف این روغن هم‌چنان حائز اهمیت است. در ادامه به مهم ترین مصرات روغن سیاه دانه پرداخته می شود:

۱. مراقب مصارف دارویی این روغن باشید

مصرف روغن سیاه دانه به صورت خوراکی به مقدار کم، بی‌خطر است. می‌توانید از روغن سیاه دانه به عنوان یک چاشنی و طعم‌دهنده در غذاهای مختلف استفاده کنید. ولی اگر می‌خواهید از روغن سیاه دانه به عنوان یک دارو استفاده کنید، پیش از مصرف آن در یک دوره‌ی کوتاه مدت، باید با پزشک مشورت کنید. بی‌خطر بودن مصرف روغن سیاه دانه به مقدار بیش‌تر، به دلیل فقدان اطلاعات لازم تایید نشده است. ولی شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند مالیدن روغن سیاه دانه بر روی پوست می‌تواند باعث ایجاد جوش‌های حساسیتی (آلرژیک) شود.

۲. زنان باردار و مادران شیرده مراقب باشند

زنان باردار و مادران شیرده می‌توانند از روغن سیاه دانه استفاده کنند. با وجود این، استفاده از آن فقط به میزان اندک و به صورت افزودنی به غذا می‌تواند بی‌خطر باشد. زنان باردار و مادران شیرده نباید از روغن سیاه دانه به مقدار زیاد و به عنوان یک داروی گیاهی استفاده کنند، زیرا ممکن است خطرناک باشد. روغن سیاه دانه انقباضات رحمی را متوقف یا کُند می‌کند.

۳. وخیم تر کردن اختلالات خونی

هم‌چنین استفاده از روغن سیاه دانه اختلالات خونی را وخیم‌تر می‌نماید، زیرا این روغن از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و فرد بیمار را در معرض خطر خون‌ریزی بیش‌تر قرار می‌دهد.

۴. مضر برای قند خون پایین

پیش از مصرف روغن سیاه دانه سطوح قند خون‌تان را به دقت بررسی کنید. آدم‌هایی که در بدن‌شان دارای سطوح پایین قند خون هستند، نباید روغن سیاه دانه مصرف کنند.

۵. خونریزی بیشتر در مواقع جراحت و جراحی

مصرف روغن سیاه دانه در هنگام ایجاد جراحت شما را در معرض خون‌ریزی بیش‌تر قرار می‌دهد. از این رو، اگر یک عمل جراحی در پیش دارید، باید حداقل دو هفته پیش از آن، مصرف روغن سیاه دانه را متوقف نمایید.

روغن سیاه دانه را چگونه و از کجا تهیه کنیم؟

شاید بعد از مطالعه‌ی این مقاله و آگاهی از خواص روغن سیاه دانه ، به مصرف این روغن علاقه‌مند شده باشید و مایل هستید بدانید این روغن را چگونه و از کجا می‌توان تهیه نمود. اگر به خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی و زیبایی علاقه‌مند هستید، این روغن را می‌توانید از بسیاری از فروشگاه‌های مواد دارویی-غذایی یا عطاری‌ها تهیه نمایید. به علاوه، روغن سیاه دانه را از طریق فروشگاه‌های آنلاین نیز می‌توانید بخرید. توصیه می‌شود بهترین نوع روغن سیاه دانه را خریداری کنید که دارای رنگ زرد تیره و کهربایی باشد. هم چنین می‌توانید روغن سیاه دانه را از طریق خود دانه‌های سیاه دانه یا به صورت کپسول نیز مصرف کنید.

امیدواریم این مقاله که در خصوص عوارض سیاه دانه بود برای شما همراهان گرامی فروشگاه محصولات ارگانیک و غذایی سالم نیکوفام مفید باشد

برای مشاهده خواص سیاه دانه نیز مقاله زیر را مطالعه کنید

۲۰ خاصیت فوق العاده سیاه دانه



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *