علت ریزش مو در جوانان : یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو در جوانان و شیوع آن در بین جوانان استفاده بیش از حد از فست فود ها و مواد غذاییی ناسالم است.

شستشوی هر روزه ی موها

شستن موها به طور منظم کار خوبی است و باعث تمیزی می شود اما در مقابل موها را خشک و شکننده می کند. شستشوی هر روزه ی موها منجر به نازک شدن موها و در نهایت ریزش موها می شود.بیشتر بخوانید: ۵ روش خانگی برای درمان چربی موی سر

۳٫ استفاده از محصولات غیر استاندارد برای موها

یکی از دلایل رایج ریزش مو استفاده از محصولاتی است که برای موها مناسب نیست و باعث خشک شدن و شکننده شدن موها و و در نهایت ریزش موها می شود. سیلیکون ها در بسیاری از شامپوها وجود دارند که با مصرف آنها لایه ای روی موها را می پوشاند که جذب رطوبت را از بین برده و موها را خشک و شکننده می کند.

الکل ها و سولفات ها نیز در برخی از محصولات وجود دارند که باعث خشک شدن و آسیب رساندن به موها می شوند. برای جلوگیری از ریزش مو همیشه در هنگام خرید محصولات بهداشتی برای موها به ترکیبات آنها دقت کنید و سعی کنید جایگزین های طبیعی بدون عوارض را جایگزین محصولات شیمیایی کنید.

۴٫ استفاده از حرارت بالا

اتو مو، بیگودی (پیچیدن مو) و سشوار از جمله لوازمی هستند که به طور روزانه افراد از آنها استفاده می کنندو شاهد استفده بیشتر بین مردم هستیم در حالیکه واقعا برای موها مخرب هستند و در نهایت منجر به شکنندگی و ریزش موها می شوند. سعی کنید استفاده از این لوازم را محدود کرده و اجازه دهید که موهایتان به صورت طبیعی خشک شوند.بیشتر بخوانید: روش های اعجاب آور برای افزایش رشد مو

۵٫ ایستادن بیش از اندازه در مقابل نور خورشید

خورشید هم مانند سشوار یا اتو مو موجب آسیب رساندن به موها می شود. علاوه بر حرارت که اثری مخرب بر موها دارد، اشعه ی ماوراء بنفش سبب نازک شدن، پیری زودرس مو و شکنندگی موها می شود. سعی کنید زمان کمتری را در آفتاب بگذارنید و برای محافظت از موهایتان و جلوگیری از ریزش مو از کلاه استفاده کنید.

۶٫ استرس

یکی دیگر از علت ریزش مو در بین جوانان استرتس است.همه ی ما استرس را تا حدی تجربه کردیم و میدانیم که منجر به بسیاری از مشکلات می شود. ریزش موها نیز عاملی استرس زا به حساب می آید که وضعیت را بدتر و وخیم تر می کند. برای جلوگیری از ریزش مو سعی کنید سطح استرس را در همه ی زمینه ها مدیریت کرده و به حداقل برسانید. با کم کردن استرس می توانید شاهد رشد دوباره ی موهای از دست رفته خود باشید.

دلایل ریزش مو
دلایل ریزش مو

از نوسته های فبلی می توانید مقالات زیر را بخوانید:

خواص موجود در پیاز



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *