فروشگاه محصولات ارگانیک و غذایی سالم نیکوفام : در این مقاله به خواص روغن بنفشه خواهیم پرداخت یکی از این خواص برطرف کننده لک صورت می باشد.

حتما بیشتر شما با این گیاه خوشبو و زیبا آشنا هستید ،این گیاه معطر و خوشبو و دارای گل های کوچک بنفش رنگ می باشد.امروزه بیش از ۲۰۰ گونه بنفشه در دنیا کشف گردیده است منشا این گیاه را کشور فرانسه،ایتالیا،یونان و چین می دانند ولی با توجه به پیشرفت کشاورزی شاهد کشت گل بنفشه در سرتاسر دنیا هستیم.بیشترین استفاده از بنفشه به خاطر داشتن رایحه ای خوش در صنعت عطر سازی می باشد  و همچنین یکی دیگر از مصارف پرکاربر گیاه بنفشه صنایع شیرینی پزی می باشد ،به عنوان یک طعم دهنده فوق العاده در این صنعت استفاده ی شود.


روغن بنفشه

خواص درمانی این گیاه از دیرباز برای مردم آشنا بوده به طور مثال  پزشکان معروفی چون بقراط و پاراکلسوس با خواص درمانی گیاه بنفشه آشنا بوده و از استفاده می کردند.

روغن بنفشه برای لک صورت خواص درمانی فوق العاده ای دارد . رفع کم‌خوابی و بی‌خوابی ،کاهش درد و التهابات چشم،تقویت مغز و رفع آبریزش بینی یا خلط ته حلقی از ویزگی های مصرف روغن گل بنفشه است طبع این گیاه سرد است و فرآورده های زیادی مانند آب، مربا و یا شربت می توان از این گیاه تهیه کرد .

خواص روغن بنفشه
خواص روغن بنفشه

این گیاه دارویی و زینتی دارای انواعی است و یکی از انواع آن، همین بنفشه‌های زینتی است که در پارک‌ها و باغچه‌ها کاشته می‌شود. مزاج بنفشه سرد و تر  است و درجه آن هم پایین است.

اما این ها گوشه ای از استفاده گیاه بنفشه می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به یکی از خواص این گیاه که در روغن بنفشه موجود است اشاره کنیم.از خواص روغن بنفشه می توان به به موارد زیر اشاره کرد :

خواص روغن بنفشه برای تسکین دهنده درد.

خواص روغن بنفشه برای تقویت قوای جنسی

به سلامت روحی کمک می کند.

خواص ویژه برای پوست  که می توان به خاصیت روغن بنفشه برای لک صورت و همچنین مصرف روغن بنفشه برای چین و چروک صورت اشاره کرد که در ادامه در خصوص تاثیر روغن بنفشه بر روی پوست شما اشاره خواهیم کرد.

خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی روغن بنفشه می تواند به پاکسازی پوست از باکتری ها کمک کند.همچنین روغن بنفشه جهت پیشگری از  برخی از بیماری های پوستی بسیار کارآمد می باشد.

  • از بین بردن جای زخم و سوختگی

روغن گل بنفشه می‌تواند به از بین بردن و محو آثار جای زخم و سوختگی کمک کند. به این منظور روزانه دو مرتبه و هر مرتبه مقداری از این روغن را روی محل زخم یا سوختگی، ماساژ دهید و اجازه دهید مدتی بماند، زیرا خیلی سریع جذب پوست شده، بدون این که اثر چربی روی آن باقی بگذارد.

  • درمان آفتاب سوختگی

اگر دچار آفتاب سوختگی شدید، ابتدا تا چند روز از پیاده‌روی مقابل تابش مستقیم نور آفتاب روی پوست بپرهیزید و سپس در زمان استراحت، پوست را با روغن بنفشه چرب و استراحت کنید.

  • رفع چین و چروک پوست

استفاده از روغن بنفشه به رفع و پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست کمک کرده و باعث جوان ماندن پوست صورت میگردد. به این منظور ابتدا پوست را با آب گرم و شوینده ملایم بشویید و سپس مقداری از این روغن را بر روی پوست ماساژ دهید.

  • نرم کننده پوست

یکی از خاصیت‌های این روغن گیاهی افزایش نرمی و لطافت پوست است. استفاده ازروغن گیاهی گل بنفشه خشکی پوست را برطرف نموده، به ویزه برای پوستهای خشک بسیار مفید است.

  • رفع خارش

مصرف روغن گل بنفشه برای رفع خارش پوست موثر است. در حقیقت این روغن دارای خاصیت ضد التهاب بوده و از این رو در درمان خارش بسیار موثر است. برای تاثیر این روغن بایستی ابتدا محل دچار خارش را خوب بشویید و روغن بمالید. سپس از گذشت چند ساعت، آن را با آب ولرم بشویید.

  • درمان اگزما و آکنه

استفاده از روغن بنفشه به عنوان یک درمان طبیعی برای مقابله با شرایط معمول پوست مانند آکنه و اگزما موثر است. همچنین برای افزایش نرمی و لطافت پوست به ویژه در پوست های خشک بسیار مفید بوده، به تسکین و التیام التهاب، کمک می کند.

  • کمک به چاق کردن صورت

ماساژ دادن صورت با روغن بنفشه روزی یک مرتبه، کمک به چاق کردن صورت به شکل طبیعی می‌کند.

طرز استفاده از روغن بنفشه برای پوست:

روغن بنفشه را توسط روغن های پایه ای چون روغن نارگیل یا روغن جوجوبا و یا روغن بادام به نسبت ۱ به ۱ رقیق کرده و به اندازه ۲تا ۳ قطره بر روی پوست صورت میچکانید .

مضرات روغن بنفشه برای پوست

تذکر : استفاده از روغن بنفشه بدون رقیق کردن امکان دارد باعث بروز حساسیت پوستی گردد

اسید سالیسیلیک که به صورت طبیعی در روغن بنفشه یافت می شود بدلیل داشتن خواص ضد باکتری در تهیه لوازم آرایشی و کرم های محافظ پوست استفاده می شوند. همچنین قابلیت پیشگیری از رشد زگیل و آکنه پوستی دارا می باشد.

چرا روغن بنفشه برای پوست خشک مفید است؟

روغن بنفشه پوست صورت را لغزنده و مرطوب می کند به همین دلیل مصرف روغن بنفشه برای افراد دارای پوست های خشک توصیه می گردد ،خاصیت لغزندگی و رطوبت موجود در روغن بنفشه به همراه اسید سالیسیایک موجود در آن ترکیب ایده آلی برای درمان سلول های غیر طبیعی پوست می باشند مانند اگزا ، قارچ های پوستی  ، سوختگی ،زخم و سرطان پوست…

میتوان گفت میزان ویتامین c  موجود در گل بنفشه با ویتامین c  موجود در پرتقال برابری می کند.

ما در این مقاله به خواص روغن بنفشه برای پوست صورت و طرز مصرف آن پرداختیم

ولی سوالی که خیلی از افراد می پرسند :

ایا روغن بنفشه برای لک صورت اثر داره؟

روغن بنفشه برای لک صورت خوبه؟

ما در جواب به این افراد می گوییم اگر از روغن بنفشه اصل و با کیفیت استفاده کنید و برای مشاهده اثر بخشی آن صبور و شکیبا باشید.

خواص سیاه دانه را دراینجا بخوانیم

منبع: سایت های دکتر



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *