فروشگاه محصولات ارگانیک و سلامت نیکوفام: کنجد یکی از دانه های روغنی در طبیعت می باشد که حاوی مقدار زیادی پروتیین می باشد که در زیر به ۱۰ خاصیت از خواص روغن کنجد خواهیم پرداخت.


۱٫ درمان اگزما و پسوریازیس


۲٫ جوان سازی پوست صورت


۳٫ آکنه و جوش صورت


۴٫ مرطوب کننده طبیعی پوست


۵٫ ضد آفتاب طبیعی


۶٫ درمان سیاهی دور چشم


۷٫ چاقی صورت


۹٫ سفیدی زودرس موی سر


۱۰٫ جلوگیری از ریش مو و تقویت و افزایش رشد مو

روغن کنجد در بین روغن های خوراکی به ملکه ی روغن ها مشهور است. دانه کنجد بیشترین میزان روغن را در بین دانه های روغنی دیگر داراست اما با وجود این تولید آن بسیار کمتر از دانه های دیگر نظیر سویا، آفتابگردان و گلرنگ است .

روغن کنجد به عنوان یک روغن با قیمت و کیفیت بالا شناخته می شود. این روغن بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن های خوراکی با درصد بالای چربی غیراشباع دارد. نوع لیگنان و آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون و خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است .

ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است .

روغن کنجد که در زبان انگلیسی به آن Sesame Oil گفته می شود، از دانه های ریز اما شگفت انگیز کنجد حاصل می شود و دارای ترکیبات مغذی فراوان و سرشار از مواد آنتی اکسیدان می باشد. کنجد از حدود ۵۰۰۰ سال پیش به عنوان یک ماده غذایی، بخشی از خوراک انسان های آن روزگاران را تامین می نموده و همچنان هم مورد استفاده فراوان است .



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *